Dobré rady a cvičení pro seniory.

02.02.2017

Pár užitečných rad u cvičení seniorů a starších lidí :)

Pokud již patříte mezi starší generaci, ale chuť cvičit a dělat něco pro své zdraví, jste stále neztratili, tak je to jedině dobře. Důležité je jen se držet určitých pravidel a vaše tělo se Vám zcela jistě odmění. Začneme hned u strečinku, který je z důvodu horší elasticity šlach, svalů a vazivového aparátu důležité provádět dlouze a pomalu. Celková zátěž by neměla být vysoká, přesto ale záleží na trénovanosti jedince, jelikož někteří jsou na tom s kondicí lépe, než mladí lidé. Rozhodně byste ve vyšším věku neměli zatěžovat páteř (například dřepy), necvičit tlakové cviky a už vůbec neprovádět cviky hlavou dolů. Je důležité udržovat správnou životosprávu a přijímat dostatek vlákniny a tekutin, což může být u některých jedinců problém, jelikož senioři často nepociťují žízeň. Na místě je také dlouhá regenerace, která je u starších lidí víc než potřebná. Celkově je správná intenzita zátěže skvělou prevencí proti civilizačním chorobám (obzvláště pohybová aktivita prospívá lidem s hypertenzí). Pokud ale trpíte některou z civilizačních chorob, je lepší fyzickou zátěž konzultovat s lékařem.