Cvičení s dětmi, aneb na co si dát pozor!

29.01.2017

Nedávno jsme se v jednom článku zmiňovaly, na co si dát pozor při cvičení u těhotných maminek. Jak je to ale s našimi ratolestmi? S dětmi lze určitým způsobem cvičit již od narození na dobře známých cvičeních pro maminky s dětmi či na plavání pro děti. Předškoláci se většinou věnují různým sportovním aktivitám, které jsou komplexní, různorodé a nezaměřují se na konkrétní pohyb. U dětí je důležité dbát hlavně na celkově zdravý vývoj a na prevenci svalových disbalancí. Zamezit také jednostrannému přetěžování, které často vzniká z různých stereotypů a aktivit, které tělo našich dětí zatěžuje jednostranně. Zde je na místě kompenzace a správně provedený strečink. Jelikož u dětí nejsou stále uzavřená kloubní pouzdra a chrupavky, dochází často k zastavení růstu či fyzickému kolapsu, proto je důležité, aby děti nebyly vystavovány přílišnému energetickému vyčerpávání. Děti by měly cvičit pouze s vlastní vahou, těžké váhy jsou pro chlapce tabu do 21 let a pro dívky do 18 let. Již od 10 let se ale může začít s lehkými pomůckami jak například expandér či lehké činky. Při nedodržení tohoto doporučení by mohlo vést k poškození pohybového aparátu. U dětí a juniorů jsou rovněž zakázány výživové doplňky, které by mohly svým obsahem zasahovat do výdeje pohlavních hormonů.


Nevíte si rady, jak správně cvičit s vaší ratolestí? V Moveat Vám poradíme a sestavíme program cvičení i pro ty nejmenší!

Neváhejte a objednejte se ještě teď!